Två Hund-Walking Utbildning Förfaranden

Two Dog-Walking Training Procedures


Lämna en kommentar


Heel Position Från En Främre Position


Hälkommandot lär din hund att göra en vänster U-sväng bakom din kropp för att manövrera till vänster sida. I ditt hus kommer det att finnas tillfällen när ett hinder är i din väg och det blir mer praktiskt att flytta hunden runt dig för att vara på vänster sida. Oavsett var din hund Moneygram punkt är placerad, du kan ta henne till häl rakt på vänster sida. Detta är ett mönster som du vill att din hund att rita. Jag använder personligen Hälkommandot mer än något annat kommando för att återkalla min hund tillbaka till mig.


Detta är också en viktig manöver om din hund drar framför dig och spänner i koppel. Du kan stanna på plats genom att ge kommandot" vänta " och sätta din hund i en häl så att hon är tillbaka vid din sida igen.


En häl kan vara rörlig eller stationär. När jag kör i parken och en av mina hundar blir distraherad och svänger av kursen, ger jag hälkommandot och min hund kommer att klacka till min sida i rörelse och springa bredvid mig.


Den bästa definitionen av hälen är att din hund kommer att sitta på vänster sida när du står och flytta längs vänster sida när du rör dig. Önskelistan med detta kommando är att medan din hund sitter på insidan av din dörr innan du tar ut henne, kan du kliva ut ur dörren och möta din valp och säga, "ut! Fot! Sitt!"och hon kommer att klacka på din vänstra sida och sitta. Hon kommer att sitta kvar medan du låser din dörr.


Främre Position Från En Hälposition


Det främre kommandot är ungefär som en Come kommando. Du tränar din valp att komma direkt framför dig. Det främre kommandot görs från ett avstånd av bara några fötter från hunden. Kommandot Come ges på ett större avstånd bort.


När du arbetar med det främre kommandot ska du inte flytta. Förbli i stillastående läge. Detta är en manöver som du kan behöva på gatan eller i ditt hus om din hund är vid din sida eller bakom dig, och du vill upptäcka din hund direkt framför dig för att sätta på hennes krage eller koppel. Du kanske märker att när de flesta andra hundägare kallar sin hund för att komma till dem, de rör sig om som de ger kommandot. Detta kommer bara att förvirra din valp.

Enregistrer un commentaire

0 Commentaires